måndag 19 december 2011

Updating you guys

Nu har då jullovet dragit igång och ganska mycket tycker jag att jag redan hunnit med. På lördag morgon besökte jag det traditionella julhuset i byn tillsammans med lillabrodern. Mitt fotbollslag arrangerade det iår och hade hand om flera olika försäljningar så kunde ju inte missa denna happening andra året i rad. Tyvärr var det ganska dött på marknaden, iaf sålänge jag vistades där och rätt få försäljare också. Jag kunde dock inte gå hem utan att ha sponsorerat laget lite genom att köpa lotter och en Ullmax sportdräkt för 29,90 € . Dagens goda gärning med andra ord.

Hela eftermiddagen spenderades sedan med pojkvännen och lilla Theo, tills det var dags för tjejkväll i Vasa hos Elin. Fick skjuts med Charlotta som tur. Tack för det! Jätte roligt att få se er alla igen efter en otroligt lång paus. Mest underhållande under hela kvällen var nog Elins hund Tindra. Har aldrig i mitt liv sett en sån crazy hund tidigare :D (crazy på ett positivt sätt förstås). Julchoklad, chips, film, skvaller och småprat. U name it. En bra lördag helt enkelt. Btw, fick veta at jag ska på Gym class Heroes keikka 20.1 i Helsingfors dessutom. Nice liksom!

Söndagen var inte heller helt fy skam. Började kolla upp sista minuten resor för mig och A. Vi funderar på att åka iväg till Thailand eller något liknande på mellandagarna. Det förutsätter dock att vi hittar nåt vettigt och passande. Har aldrig tidigare åkt på äkkilähtö så är lite skeptisk till det hela men hoppeligen kommer det upp någonting lämpligt och billigt! Skulle inte vara helt fel att få lite sol och värme och slippa planera vad man ska göra på nyårsafton. Men samtidigt skulle det nog vara helt skönt att för en gångs skull stanna hemma och möjligtvis jobba in lite pengar istället för det motsatta. Ska jobba ikväll och fredag lördag iaf. Lite cash åtminstone. Håller er uppdaterade om hur det går med reseplanerna.


Wanna get this feeling again ( Whitsunday Islands, Oz)



Eftermiddagen gick åt att springa runt bland hyllor och hysteriska människor vid Kärkkäinen i Ylivieska. Jävligt stort varuhus dedär. A fick en impulsidé att åka iväg och handla de sista julklapparna dit. Sagt och gjort. Hans syrra följde med and off we go. Nu i efterhand kan jag konstatera att det egentligen var ganska onödigt för mig att joina, köpte överhuvudtaget inte ett skit. Hade ju typ köpt alla mina julklappar redan förstås. Fick fungera som moraliskt stöd/ smakrådgivare/personal assistent  istället..  ja kalla det vad ni vill vettja :)

Avslutade kvällen med julkonsert i Nedervetil kyrka. Det har blivit ett måste för mig och mamma att gå o höra på de vackraste julsångerna för att det ska kunna bli nån jul. Det är alltid så att den riktiga julfiilisen infinner sig först efter denna konsert. Och julstämning fick man minsann. Jag fattar varför evenemanget kallas för de vackraste julsångerna. Vackert värre.

Nu har det då blivit måndag morgon. Uppe med tuppen för att jag inte kunde somna om efter att dessa arbetsnarkomaner i huset väckt mig. Ska försöka släpa min röv till gymmet och förbränna dendär julchokladen som slank ner på tjejkvällen m.m. Body pump it is. Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar