fredag 23 december 2011

HOU HOU

Tänk att det imoron är julafton (!) det skulle man inte tro. Igår begav jag mig till Jeppis för att catcha upp med min kompis Elin. Tiden bara flög iväg och utan att jag visste av ordet hade jag nästan spenderat hela dagen där. Älskar hennes lägenhet. Den e bara för härlig och hon har verkligen gjort den personlig och trivsam. Skulle ha kunnat stanna där hur länge som helst på soffan med en temugg i handen, Pelle Svanslös julkalendern i tv-rutan och prata om allt mellan himmel och jord som hänt på sista tiden. Till sist for vi dock gåendes in till stan och bestämde oss för att luncha på Asian garden restaurangen samt gå omkring i lite olika affärer. Jag använde mina sista pengar på kontot till en helt fantastisk fin klänning jag hittade från Wautsi. Kunde helt enkelt inte låta bli att köpa den. Hoppeligen kmr den till använding under julen/nyårs firandet! :)

Idag har jag storstädat huset. I dehär hemmet hålls ingeting rent mer än (max) en dag. Karlarna i huset uppskattar inte mina kraftansträngningar alls tillräckligt om ni frågar mig. Mamma och lillabrodern har sprungit på stan medan pappa har jobbat och min äldre lillabror kämpat i skogen tillsammans med farfar på jakt efter den perfekta julgranen. Hem kom dom sen med tre styckna. Jag fick äran att välja ut den bästa åt oss. hehe. Lite makt har jag ju lyckats skaffa mig med åren iaf 8) Nu borde den bara fås på plats och pyntas. Tror det får bli tills senare ikv eftersom jag ska iväg och jobba nu mellan 17-20. Hoppas ni alla haft en riktigt bra dag och GOD JUL i förskott people!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar