måndag 12 december 2011

Baka baka kaka!

Testade att baka christmas cookies ikväll. Hittade ett jätte intressant recept som såg ut enligt följande:


Goda blev dom men utseendemässigt var resultatet mindre bra och konsistensen blev mer mot det degiga hållet än hårt och krispigt.. . Nästa gång blir det mindre smör och längre tid i ugnen. Nu har jag iaf någonting att mumsa i mig tills jag får jullov. Eller kanske borde äta upp dem alla redan nu så att jag skulle ha sjuk mage lagom tills sista tenten ska skrivas. Ska fundera på saken.Vågar nog inte ge bort dem åtminstone utan att bli helt förnedrad. Förutom kanske åt min granne/klasskompis Stefan. Han gillade iaf när jag sist skänkte min överblivna cheesecake åt honom. Fatet pantar han ju fortfarande på så de e väl ett bra tecken?


Ser nästan godare ut innan dom blev gräddade. heh.



Avslutar med att visa upp mitt fina julkök. Städat och fint. ehum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar