tisdag 6 december 2011

Grattis Finlandia!

Tillbaka till vardagen. Nu har jag gjort mig hemmastadd igen här i min lilla lya i Helsingfors efter en härlig helg i hemtrakten. Ni kanske undrar varför i hela friden jag åker tillbaka ner bara för tre dar. Onödigt, jag vet. Men imorgon har jag tent igen, so that´s why. Tänker int fara på nån omtent och känna att jag måst fundera och plugga över jullovet! Btw, fick resultat från reflektiva dagboken och turismens grunder tentan nyligen. Den först nämnda va ett helvete att skriva och flopp blev det oxo. Men hela klassen tycks ha presterat lika dåligt så det tröstar ju lite iaf. Skyller nog den här gången på lärarna som int kunde förklara bättre! Tenten däremot, 27/30 poäng CHI CHIING! En femma med andra ord :D

Självständighetsdagen till ära har jag för övrigt bara tagit det lugnt tillsammans med A idag. (Happy independece day!) Gårkvällen var skitkul men kraftansträngande. Åldersnojjan gör sig verkligen ständigt påminnd. Fattar inte hur man kunde ha energi att festa flera dagar i sträck förr i tiden. Nuförtiden räcker det med en semi-crazy kväll för att resten av veckoslutet ska vara förstört. hehe. Too bad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar