torsdag 15 december 2011

Helt slutkörd

This day has been a looong day. Still a good day though. Tenten e over for good och den gick nog helt bra. I alla fall fick jag nedplitat 6 sidor med text så någonting vettigt borde väl hittas bland allt struntprat jag skrev om. Efter provet skulle jag egentligen haft engelska men den skippade jag. hups hups. Istället gick jag hem för att tillreda en utsökt lunch av de två äggen, tonfiskburken och tomaterna som ungefär var det enda som fanns kvar i mitt matförråd. Sen blev det lite effektiv julstädning innan min käre vän Karolina gjorde mig sällskap. Vi hade nog mycket att prata om eftersom vi inte sett varandra på evigheter. Kul!

Historien fortsätter med att det sedan blev dags för mig att gå o kolla på en lägenhet i Hoplax. Eller ett rum rättare sagt. Av en slump på lördagens julfest träffade jag en trevlig tjej vid namn Jessica som tipsade mig om hennes vän Sara som kommer flytta hem tillbaka till Österbotten och därför behöver nån som tar över hennes plats i lägenheten som förövrigt också innehas av två andra österbottniska tjejer. Efter många om och men (hoppade bl.a. på fel spårvagn till en början) kom jag fram och fick en trevlig guidad rundtur i lägenheten. Allting verkade helt all right förutom att rummet jag skulle få inte hade någon ordentlig dörr. Stort minus för det. Bara ett draperi och en tunn mellanvägg. Andra minus var att det är långt till skolan och hyran är dyrare än vad jag nu har även om jag skulle dela den med två andra personer + att jag förmodligen skulle vara tvungen att börja hyra den i januari och tvingas betala dubbelhyra. Ei kiitos. Ska nog vänta och se vad vasa nation har att erbjuda till en början. Om ingenting annat hittas och den fortfarande är ledig om en månad så flyttar jag dock gärna in. However, det får bli ett senare problem.

Passade på att byta min förvrängda tågbiljett till en returbiljett hemåt imorgon. Ordet jullov klingar bra i öronen. Mötte sedan upp Ninnu ich Heidi på Stocka för att göra ett sista försök att hitta en julklapp åt min pojkvän. Seriöst, att hitta en bra gåva till en kar måste nog vara en av universums svåraste saker att utföra. Iaf om man frågar mig. Har sådan beslutsångest över allt så till sist blir jag så förbannad att allt bara skiter sig. För dyrt, för barnsligt, för löjligt, för simpelt, för bögigt, för vanligt, för billigt and so on. Mission impossible med andra ord. När hoppet nästan var förlorat fann jag min skatt och slog till med det samma. Tror jag nu får leva på knäckebröd och vatten i ett halvår men nöjd blev jag åtminstone. Hoppas den uppskattas annars blir jag nog knäckt.



Nog med bloggandet för ikv. Ha d bäst lovers. xxx

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar