måndag 12 december 2011

Morgon bekymmer och kändis sightseeing

Time for blogging again guys. Ett tecken på att jag är tillbaka i Helsingfors med andra ord. Det blev morgontåget igen med start halv 8. Halleluja. Jag bokstavligen h a t a r att stiga upp så tidigt men hellre det än att fara sent kvällen före. Beställde och betalade tågbiljetten redan igår via internet som vanligt men denna gång måste jag nog ha varit fortfarande i fyllan efter lördagens firmafest eller helt enkelt über sömnig när jag gjorde det. När jag ger biljetten åt konduktören och ivrigt letar fram min opiskelijakortti hade jag inte förväntat mig att jag skulle bli tvungen att köpa ny. "Lauantai 31.12?! säger han och stirrar på mig. Siis mitä? Fick dubbelchecka tre gånger innan jag trodde honom och fick konstatera att jag köpt en biljett som inte ens är giltig för tågresan. Damn it! Borde kanske seriöst överväga att köpa glasögon snart. 

Från järnvägssationen fortsatte jag med metron till Sörnäs där jag hoppade på spårvagnen tillsammans med Heidi och Ninnu OCH (hör och häpna) Mauno Koivisto! Finlands före detta president sitter precis vid ingången och cruisar genoma stan en helt vanlig måndag morgon med kollektiva trafik medel. Ein bischen random folks. haha. Synd att penna och papper inte fanns till vårt förfogande. Ingen nimmari den här gången heller. höh.

M.K.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar