torsdag 1 december 2011

Snart hemlös :(

Nu har jag skolan och dagens obligatoriska pluggandet bakom mig och tänker så småningom styra kosan mot en lägenhetsvisning här i Arabia tillsammans med min schweiziska kompis Raffaela som moraliskt stöd. För de som inte visste så behöver jag en ny kämppä tills februari månad 2012! Skulle jätte gärna vilja fortsätta bo här vid Majstranden 50 meter från skolan i denna underbara lägenhet men har en känsla av att det skulle bli en aning trångt för två personer här. Silina ( min vän som jag är underhyresgäst åt) återvänder i mitten på januari från andra sidan Atlanten och mitt kontrakt tar slut med andra ord. Om någon har förslag eller tips tar jag gärna emot dem!! Inte precis världens lättaste grej att hitta lägenhet i Helsingfors. Den bostaden jag ska nu snart och titta på är egentligen en tvåa (750 ege/månad IIK) men är enligt rykten jätte fin och mysig + att den är skit nära skolan. Ensam kommer jag dock inte ha möjlighet att hyra den, så därför kan även hemlösa tjejer anmäla sitt intresse. Men bara så ni vet, inga klottgrisar, snattare, prostituerade eller oförskämda barnrumpor kvalificeras.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar