onsdag 21 december 2011

Det nappar!

Nu har det börjat nappa på mina lägenhetsansökningar. Hade lagt upp lappar i skolan och vid majstranden innan jag tog jullov och två tjejer har nu hört av sig och skulle ha en lägenhet/ ett rum för mig. Happyface!

Den första tjejen, som är från Sibbo, delar lägenhet med en annan flicka som studerar turism andra året vid Arcada. Hon ska på praktik fr.o.m. början av det nya året och behöver någon som tar över hennes rum sålänge. Det som är bra med dehär erbjudandet är att bostaden också är vid Majstranden, typ i andra ändan av den byggnad jag hittils bott i så det skulle va lätt och smidigt att flytta. Skulle inte behöva någon bil till hjälp etc. Dessutom är hyran 60 € billigare än vad jag nu betalar, dvs. 350 €. Den är möblerad så jag skulle fortfarande inte behöva köpa så mycket möbler och grejer. Hon hyr den åtminstone till april men möjligtvis ännu längre om jag vill.

Det andra erbjudandet som jag fick igår per telefon kom från en österbottnisk tjej som även hon vill hyra ut sålänge hon ska på praktik. Lägenheten är belägen i Hermanstrand, 10 minuters gångavstånd till skolan. Det är frågan om en etta30 kvadrat och hyran skulle vara 400 € + internet och elräkningen. Den är också möblerad och uthyres till vårterminens slut.

Har sett bilder från den första lägenheten och den ser jätte bra ut. Gemensamt kök och badrum men det kanske bara skulle vara nyttigt att pröva bo med någon annan? Väntar på bilder från ettan i Hermanstrand också, eftersom jag inte har möjlighet att gå på visning förrän 9 januari.

Utöver detta borde Vasa nations lägenhetskö snart publiceras. Har på känn att jag borde va rätt högt uppe och ha en bra chans att få någonting därifrån as well. Kommer bli ett svårt val dehär. Vilket alternativ skulle ni välja? Jag är urdålig på att ta beslut. Men nuläget ser lovande ut iaf! Jag kommer knappast behöva sova på gatan after all :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar