fredag 20 januari 2012

Resemässan CHECK


Min fredag började med ett mycket intressant och givande besök på Nordens största resemässa här i Helsingfors. Det var obligatoriskt för oss blivande restonomer att delta men jag skulle förmodligen nog ändå åkt dit så för mig spelade ingen roll. Allra först fick jag vara med på en 1½ timmes seminarie där tre personer berättade om deras framgångsrika karriärer inom resebranschen, hur dom jobbat upp sig till den position dom befinner sig i idag och gav en massa bra tips. Efter det hade vi en timme på oss att strosa runt på mässan innan allmänheten skulle tränga sig på ( 9-12 enbart för studeranden och professionella). Blev verkligen rese-sugen när man gick omkring bland alla montrar! Mina axlar var typ helt mosade efter att jag kånkat hem fulla kassar med broschyrer och gratis stuff. Köpte bl.a. prenumation Mondo-tidningen som var på -50 %. 


Viking Line bjöd på smått tilltugg och skumppa vid sin monter. Nice men erkänner att skumppan inte smakade så bra 11:45 på förmiddagen utan att man ätit ordentligt.

Nu ska jag snart ut i snövädret för att äntligen möta upp min bf som jag kmr spendera tid med hela helgen. Have a nice weekend everyone!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar