fredag 27 januari 2012

hemma.

Vintriga hälsningar åt er alla från frostiga Österbotten. Länge sen jag vistats i ett område med temperaturen kring - 15 grader. Gäller verkligen att ha kläderna på sig nu så att jag inte får den jävliga förkylningen tillbaka. Skulle vilja dra mig själv ut på en länk ut i det fina vintervädret men är det månne klokt?





Sådär btw, åkte jag in till kokkola idag för att reda upp lite strul med mina dyra telefonräkningar. Tänkte att jag fanimej ska få tag på något billigare samtalspaket för annars skulle jag vara ruinerad innan sommarn om räkningarna fortsätter i samma stil. Det slutade med att jag fick en skit bra deal. Just denna månad hade Sonera ett super erbjudande där paketet innehåller 500 sms, 900 min. taltid, och taskunetti för typ 20 € i månaden. OBS! Men erbjudandet gällde enbart vid köp av en ny telefon..fuck my life liksom, tänkte jag då. Jag köpte ju ny telefon bara för några månader sedan! Försäljaren rekommenderade ändå bestämt att jag kunde köpa en relativt  bra telefon billigt och sälja den vidare och på så sätt kunna ta del av erbjudandet. Han övertygade mig att jag kmr hur som helst spara in mycket pengar inom några månader. Alltså, jag gav mig ( som vanligt) och ny äger jag två precis likadana telefoner! Samsung Galaxy Gio. Den enda skillnaden är att den nya är vit och förstås helt oanvänd. Därför passar jag nu på att göra reklam och höra om nån av er läsare är i behov av en sprillans ny mobil? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar