måndag 9 januari 2012

Monday oh holy monday

Nu är jag tillbaka i pampas efter att ha spenderat en förlängd helg i Lappland. Ett roligt veckoslut blev det men hade glömt hur jobbigt det är att sitta i bil. Obekvämt. Trångt. Varmt. Trängdes mellan en barnstol och en 190 cm lång kar i baksätet hela vägen till Ruka. Kände mig nästan cp-skadad när jag slutligen klev ur bilen närmare midnatt på torsdaskvällen kan jag säga. :) 







Övernattade i en röd liten stuga (Svartlien) några hundra meter från hoppbacken i snöiga Ruka. Två dagar tillbringades i slalombackarna tillsammans med A, S & P. Tro det eller ej men jag lyckades med att inte falla en ända gång i backen (!). Vädret var lagom kallt, typ mellan -2 och -6 grader hela tiden. Ganska mulet och blåsigt ibland men ingenting att gråta över. Ryssar fanns det gott om. Jag tror 2/3 av alla människor i backen utgjordes av dem åtminstone. Det är inte så svårt att känna igen dem. De faller i liften, plogar framför dig i backen så att man inte vet vart man ska ta vägen för att undvika en krock, är klädda i halare och pälsmössor med tofsar, invaderar de bästa parkeringsplatserna med sina mega-stora bilar och bor i de bästa hotellen/stugorna. På flera ställen fanns det inte ens skyltning på finska utan bara på engelska och förstås ryska. That´s weird. Den sista dagen tog jag och A med lille Theo till pulkabacken medan dom andra städade och passade på att skida en sista gång innan hemfärden började. Han är nog allt en söt liten prick. 














Nu borde jag packa om mina grejer och göra mig klar för att ta mig söderut denna gång. Back to school I guess. Skulle egentligen börjat redan idag men eftersom jag endast har en svenska lektion på schemat åker jag först idag på eftermiddagen. Imorgon kommer ju S tillbaka från Canada så jag måste ju hinna städa lägenheten också innan hon landar i Finland :) Finns det någon snö i H:fors? I don´t think so..


Adios Amigas/Amigos!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar