måndag 23 januari 2012

greatness

Back on track! Det blev ett litet uppehåll med bloggandet under helgen eftersom jag hade min pojkvän på besök men nu är jag tillbaka. Veckoslutet gick snabbt som bara den även om vi mest bara chillade på stan, åt gott och kollade film. Han fixade tv:n i mitt rum så att jag nu igen kan fortsätta nörda som en soffpotatis då latheten slår till. Rösta hann vi också med, det var första gången i mitt 20-åriga långa liv som jag fick uttnyttja min rösträtt. Blev så nervös när jag stod i kön i väntan på att visa ID och få röstsedeln att jag totalt glömde bort vilka numror kandidaterna hade. Haha. Jätte komiskt nu i efterhand när jag tänker på hur fel det hade kunnat bli om alternativen inte hade funnits tydligt upplagda inne röstbåset. Hade tänkt rösta på Eva Biaudet( inga hemligheter här inte) men fick blackout och ändrade mig i kön att nej jag röstar på Niinistö, han hade visst nummer 2. Yeah sure, riktigt så var det ju inte. Inte för att världen skulle ha gått under ifall jag skulle ha röstat i misstag på Haavisto, han klarade ju sig galant i valet. Förlåt mig för mina dåliga förklarningar. eheh.


Let´s change the subject. Idag har jag tagit upp min träning igen. Började dagen med en 50 minuters lenkki innan skolan började. Skön känsla efteråt kan jag säga. Ikväll ska min klass TUR-11 tillsammans testa på megazone i gräsviken. Ni undrar säkert vad det e för något? Det gör jag med. Visste inte ens att det existerade nåt sånt spel men efter lite utforskning på nätet fann jag denna förklaring:

"Pelimme on väkivallaton ja liikunnallinen seikkailupeli, joten se sopii kaikille. Pelialueena toimii labyrinttimainen kaupunkitaistelurata, jossa pelaajat keräävät pisteitä vastustajien liiveihin ja tukikohtiin ampumalla. Kentällä on pieniä korkeuseroja ja UV-valaistus, jossa valkoinen hohtaa hauskasti. Taustan tunnelmallinen musiikki ja usvaan piirtyvä laser nostavat kokemuksen huippuunsa!"

Kommer att bli intressant att se vad det egentligen innebär..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar