måndag 26 mars 2012

Bye Finland, Hello Portugal!

Klockan 7 onsdag morgon bär det av med teamet till sydligare breddgrader. Underbart! Idag kommer jag främst att försöka hinna träffa så många vänner som möjligt eftersom det kommer dröja flera veckor innan man har tid att catcha up nästa gång. Ska även iväg och möta min pojkväns syster till tågstationen ikväll. Hon spelar i samma lag och kommer sova över hos mig i natt för att göra allting mindre komplicerat. De andra reser ner med buss under natten hit till Helsingfors. Stackars dem. Skönt att bo nära Vanda och tacksamt att ha en kämppis som är så snäll och lovar skjutsa oss till flygplatsen :)



Ferragudo Carvoeiro, see you soon !

Fick by the way ett meddelande på skolans webmail om jag är intresserad av flygvärdinne/stuart utbildning som kommer ordnas i Prakticum (yrkes-skolan 40 meter utanför mitt fönster) i april-maj. Gissa om det harmar att jag inte kan delta, kommer ju inte vara på plats i Helsingfors hela tiden och kursen kräver att man är närvarande nästan varje vardagar 16-21 fr.o.m. 10 april till 7 maj. Dessutom är info tillfället och intervjuerna den 4 april, alltså samma dag jag kommer hem från träningslägret. Med andra ord ingen vits för mig att anmäla mig ens. Damn it. Får helt enkelt hoppas på att flera likadana tillfällen dyker upp.

Kommer knappast hinna uppdatera på en bra stund nu fram över så jag önskar härmed er alla läsare en god fortsättning på veckan och våren överlag! Take care!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar