måndag 19 mars 2012

New week coming up.

Tänkte passa på att göra en uppdatering nu medan jag sitter i tåget igen och har dötid i överflöd. Igår spelade vi en super viktigt fotbollsmatch mot FC United ( före detta ligalag) i Tellushallen i Jeppis. Hade först bara tänkt vara åskådare men fick rycka in i truppen då så många hade dragit på sig krämpor och skador sådär passligt till drabbningen. Jätte kul att få ordentligt med speltid men är nog inte värst imponerad av min egna prestation. Däremot är jag jävligt stolt över lagets insats! Vi kämpade som äkta myror och kunde efter 120 aslånga minuter lättade andas ut över en 4-3 seger! Det var en mycket underhållande match där svett och tårar beskriver våra känslor väldigt bra. Att vinna över "stadslag" ger alltid en xtra kick åt oss riktiga lanttisar. Vi kan nog komma långt vi också minsann även om våra tillgångar inte är lika bra som deras! Eftersom vi vann kom vi förstås vidare i finska cupen och nu gäller det bara att vänta och se vem som blir vår nästa motståndare. Med gott samvete och humör kan vi iaf åka iväg till Portugal nästa vecka! 



Alltid lika skönt med en förlängd helg hemma men nu är jag taggad till tusen för en ny intensiv vecka full med utmaningar. Startade tidigt imorse för att hinna fram till Helsingfors i god tid före det är dags att styra kosan mot Silja serenade. Praktiken kör igång klockan 16:00 idag och kommer befinna mig på båten tills fredag. Har fjärilar i magen men det är nog bara positiva fjärilar :) Håll tummarna för mig att allting går bra! Jag önskar min klass lycka till på deras respektive praktikplatser och hoppas på en spännande och lärorik vår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar