onsdag 7 mars 2012

Dagens nyheter

Today it´s wednesday, vilket förstås betyder att det är dags att åter en gång dela med mig av det som har gjorts i restaurangköket. Har lagt märke till att jag under den senaste tiden bloggat mycket om mat..maybe a little bit too much? Borde jag månne starta en matblogg istället? Njäh. Har nog långt kvar tills jag skulle våga mig på något sådant. Ni som inte har gillat mina matiga inlägg kan nu skatta er lyckliga, eftersom det idag var sista gången TUR-11 kockade tillsammans i år. Nu är restaurang & matprocesskursen finito :) Den sista måltiden till ära fick vi göra Australiensisk-sydafrikansk mat ! Wiee! En bättre avslutning på det hela kunde det inte ha blivit med andra ord. Fick många flashbacks från min tid i Oz medan maten tillagades. Damn I miss that country and damn I miss the down under food and damn I miss all those awesome people.

Förrätt:
Grillade skaldjur med mangochiliapelsinbönsallad 



Huvudrätt:
Antilop med sparrispotatisäppel sallad och mörk cidersås


Efterrätt:
Pavlova med fikon, kiwi och melba

Gudomligt gott!!

Direkt efter matlagningen sprang jag iväg till skolan på 1½ timmes yoga
Och efter yogan sprang jag direkt iväg till grannhuset to catch up med min käre vän Silina. Nu orkar jag inte springa mer. Time to get some sleep. xo xo


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar