tisdag 30 oktober 2012

blod svett och tårar.

Lovade ju berätta om går kvällens missöde. Om jag säger såhär, det första jag gjorde denna morgon var att ringa ikeas kundservice och göra en reklamation. Allting gick bra igår ända tills jag kom till steg 9 i anvisnings häftet. Som ni säkert vet finns det ju färdigt borrade hål i alla delarna man ska sätta ihop, men dessa hål var inte tillräckligt djupa på ett av brädorna. Jag trodde dock till en början att det var mitt eget fel att tapparna stog ut 2cm längre än dom borde, antog att jag inte bankade in dem tillräckligt hårt. Det resulterade i att jag samlade mera krafter och smällde till dem ordentligt så att otroligt fula sprickor uppstod. what a great feeling.  Dum som jag är, gav jag trots allt inte upp utan började fundera om det skulle finnas andra sätt att få bitarna att passa ihop. Tro det eller ej men jag tog min oanvända brödkniv (japp, du läste rätt) och började desperat såga av dom jävla tapparna. Det var bara en tidsfråga när jag skulle skära mig i handen vilket jag förstås gjorde, precis innan den fjärde och sista tappen blev halshuggen. Blodet rann och handen värkte. Tur att det finns plåster. Vi det här laget kändes det nog som om jag sålt smöret men tappat pengarna. Argsint drog jag ut tapparna ur hålen och av en ren slump märkte jag samtidigt även vad som varit problemet från första början. Det fanns redan tappar inslagna i hålen! Dock alldeles för korta och dom hade gått såpass långt in att det var omöjligt att få ut dem igen. Inte konstigt att dit inte rymdes mera. Det är trots allt ett mysterium hur dom hamnat dit. Jag kan iaf inte komma på någon logisk förklarning. Synd bara att jag inte tänkte på att granska saken tidigare, skulle ha kommit undan blodet svetten och tårarna.


stupid stupid stupid thing.



Gjorde som sagt därför en reklamation och har nu skickat bildbevis på mästerverket till ikea. Hoppeligen registreras det som produktfel och jag får en ny vara hemlevererad samtidigt som den gamla röjs undan. Fingers crossed people.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar