fredag 19 oktober 2012

waky waky people.

Jag vet inte varför men alltid när jag får sova ut så kan jag inte göra det. Då vaknar jag av mig själv hur tidigt som helst och hur jag än försöker så kan jag inte somna om. Sen igen när det är tidig väckning och jag verkligen är tvungen att slå upp ögonen en viss tid så är det hur jobbigt som helst att kliva upp ur sängen. Idag och igår var en sån där morgonpigg dag. Vaknade med tuppen då pojkvännen åkte till jobbet och kunde därefter inte längre återgå till drömmarnas värld. Egentligen är jag nog en morgon-människa, hatar att slösa bort en hel dag med att t.ex. sova, och inte få något uträttat alls, men ibland är det nog jävligt irriterande att inte få vila ut ordentligt när det väl är tillåtet. Här sitter jag nudå, 9 på morgonen och filosoferar på min blogg i all ensamhet.

Igår passade jag på att baka en äppelpaj för att minska lite på äppelförrådet vi sankat ihop under denna höst. Det bokstavligen svämmar över hemma hos oss av äpplen, och det faller bara mera och mera ner från träden. Vi hinner inte göra oss av med den mängd som produceras förrän det har kommit lika mycket ny till. Man borde väl vara nöjd och glad över att träden ger bra skörd men hallå, någon gräns får det väl vara. Så om ni är i behov av äpplen är det bara att hojta till. Jag skulle nästan våga påstå att vi levererar hem dem till dörren bara vi slipper några kilon.. However, förutom bakningen blev det även ett besök till simhallen på kvällen igår. Himla länge sen jag senast varit där kan jag säga, men los trios (jag, A och lille T) hade det riktigt skojigt. Precis som en liten familje-utflykt. hehe. Lillkillen gillade dock mera att vara ovanför vattenytan till en början, men sakta men säkert vande han sig med omgivningen och när vi väl skulle börja bege oss hemåt fick man nästan med makt dra honom upp ur bassängen. Gullunge.

Idag tror jag det blir lite shopping på stan med min käre mor och sen under eftermiddagen ska jag träffa en av mina barndomsvänner som jag inte sett på en bra stund. Have a nice weekend fellows!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar