måndag 15 oktober 2012

muli måndaan.

Under den här tiden som det har varit tyst här på min blogg har jag hunnit med en hel del och den värsta skolstressen har äntligen sakta men säkert börjat lugna ner sig. I fredas hämtade jag mina föräldrar från flygplatsen som jag hade planerat. Körandet dit gick hur bra som helst men jag startade lite väl tidigt eftersom flyget var förenat med en ordentlig halvtimme. Som tur kunde man chilla på Starbucks café sålänge. Hemfärden påbörjades dock först klockan 18 vilket var mindre trevligt. Dessutom lyckades pappa köra fel nästan genast, vilket i sin tur resulterade i att vi slösade 15-20 minuter xtra på att hitta tillbaka. I samma veva kan jag ännu tillägga att bränsletanken var så gott som tom när vi slutligen kom på rätt spår. halleluja. Kvällen blev med andra ord mycket lång(tråkig), även om min käre far gasade på som en galning mellan varven. Det dröjde till strax innan midnatt innan Nedervetil skylten kom emot längs vägen. Borta bra men hemma bäst.


Veckoslutet gick förstås ännu snabbare än vanligt eftersom det redan var lördag när man slog upp ögonen nästa dag. Har försökt att helt utesluta skolan och bara ta det lugnt med pojkvännen i två dagar. Träffade bl.a. lilla Agnes babyn och firade en nybliven 60-åring. Tanken var till en början att jag skulle ha åkt tillbaka på söndag kväll till Helsingfors för att skriva tyska provet denna morgon men det blev inte så. Gjorde därmed historia. Skolkade från ett prov för första gången i mitt liv. hehe. Förr eller senare måste man väl få ta fram sin rebelliska sida. Det blir alltså omtent 14.12 istället. Valde att tåga söderut ikväll som omväxling. Om jag inte skulle ha ett annat prov på onsdag skulle jag ha gett mig själv höstlov hela veckan men ödet ville tydligen något annat. Blir med andra ord en snabb visit i huvudstaden för att sedan tåga åt det andra hållet igen. I skrivande stund närmar vi oss slut destinationen och jag har fortfarande inte behövt visa upp min tågbiljett. hehe. Om jag har tur och inte alls behöver använda den, kan jag byta ut den imorgon för 5 euro till en ny. muhaha. I´m so genius. Ha det gött allihopa så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar