tisdag 9 oktober 2012

Some new stuff.

Igår kväll blev äntligen ikea-besöket av som jag tjatat så mycket om den senaste tiden. Min vän C gick snällt med på att följa med som moraliskt stöd/vägvisare/bärhjälp vilket var mycket uppskattat kan jag säga. Det var lättare än jag trodde att köra dit men kändes ändå tryggt att ha någon med sig, som till skillnad från mig kört rutten tiotals ggr. Hade tre huvudsakliga objekt på min inköpslista. En byrå, en taklampa till köket och nån typ av tv-ställning/hylla. Hade för nån månad sen spanat in en perfekt hylla som skulle ha passat i mitt rum, men tror ni inte att just den produkten inte längre fanns kvar till försäljning när jag finally skulle haft chansen att få tag på den. Fick med andra ord tänka om och rikta in mig på något annat alternativ, vilket det trots allt fanns gott om. Efter lite mättande mat och funderingar hit och dit kammade jag ändå slutligen hem det jag var ute efter + en hel kasse med andra spontana grejer jag intalade mig själv vara i behov av. (Köpte bl.a. en gudomligt fin orkidé som förhoppningsvis kmr leva längre än två veckor) Nu har jag så att säga åtminstone sysselsättning mååånga dagar framåt, speciellt med tanke på att jag inte äger ett enda vertyg som kunde vara till nytta när det blir dags att börja pyssla ihop dom förbannade bitarna. hehe. good luck with that. Byggare Bob efterlyses.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar