måndag 5 november 2012

victory!

Reklamationen jag gjorde förra veckan har gett resultat. Dom ringde upp mig förvånansvärt snabbt, rättare sagt två dagar efter att jag gjort anmälan om den söndriga varan. Jag kommer få ersättning som tur! Men det blir inte en helt ny möbel utan istället kom vi överens om att vi bara byter ut det som var ofullständigt. Väntar därför ivrigt på att det ska dimpa ner ett lite större paket åt mig genom postluckan som bäst. Köket ser eländigt ut med alla delarna utspridda här och där.

I torsdags blev det hemfärd igen. Mina föräldrar skulle iväg till vår stuga i Vuokatti över helgen så jag fick ställa upp och agera husvakt/barnvakt/kattvakt medan dom var borta. Mina yngre bröder börjar nog bli såpass stora att dom inte behöver någon nanny längre men att göra mat klarar dom inte ännu av själva. Det har jag inget emot egentligen, det är kul och göra mat om dom bara inte vore så förbannat kräsna. huokaus.

All helgona kvällen gick lungt till för min del. Hade hela dagen varit med i en turnering i Kipparihallen som hade sugit ur mig all energi. Vi spelade norsufutis, dvs. inte vanlig fotboll utan istället för en liten boll sparkade vi en stor gymnastik boll. Spelplanen var 4-5 ggr mindre än vanligt och endast 5 personer fick spela samtidigt från varje lag. Matcherna var dessutom bara 20 minuter långa men det var ändå helt tillräckligt med tanke på att vi hade fem matcher. Jag hade aldrig tidigare testat norsufutis men reglerna blev snabbt bekanta. Vårt lag spöade skiten ur motståndarna. haha! Matchresultaten blev 3-3, 2-1, 19-0, 10-0 och 2-1. Därmed korades vårt lag som turneringens vinnare! yei! Medaljer utdelades och vi fick en fin pokal. Efteråt utbröt en jävlig huvudvärk och kroppen kändes helt slutkörd. Blev därför bara en sväng till gravgården för att tända lite ljus men för övrigt en välbehövlig myskväll med pojvännen.



Nu är jag tillbaka i det hektiska storstadslivet. Ska precis börja göra mig i ordning för dagens spanska lektion. Dags att kila. Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar