måndag 22 oktober 2012

curly girl from now on.

Tillbaka i Helsingfors. Avslutade höstlovet med att göra det som jag så många gånger tänkt göra men aldrig vågat, nämligen permanenta håret! Min frisör har också tjata på mig hur länge som helst att jag borde testa och övertalade mig denna gång efter många om och men. Det som var mest spännande var ju faktumet att ingen av oss hade den blekaste aning om hur just mitt hår skulle reagera på den kemiska behandlingen. Jag ville absolut inte bli en afro-tjej eller något liknande och inte flintskallig för den delen heller. Tre timmar satt jag fastklistrad i frisör stolen innan resultatet äntligen började synas. Det blir ju aldrig exakt som man tänkt sig, men visst är jag nöjd med den nya frisyren trots allt. Jag ville ju ha en förändring. Nu gäller det bara bli van med sitt nya jag och se till att vårda håret extra bra. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar