måndag 1 oktober 2012

En sömnig update.

Det jag känner för nu är ingenting annat än en god natts sömn. Man blir verkligen utmattad varje gång man kommer tillbaka efter ett intensivt jobb-pass. Stegade ut genom terminalen strax efter klockan 13 idag och åkte raka vägen hem för att dumpa resväskan innanför dörren och sedan spurta vidare till skolan. Efter en stressig helg är matematikprov det sista man vill utföra, men det kunde inte hjälpas. Trodde jag aldrig skulle hinna i tid till tenten men denna gång hade jag turen på min sida. Provet gick dock helt okej med tanke på mina dåliga förberedelser måste jag erkänna. Förhoppningsvis slipper jag omtentamen. Nu är iaf det överstökat och jag kan koncentrera mig på annat. 

För övrigt hade jag en riktigt trevlig helg i arbetets tecken, ifall vi bortser det krångel som Poffice kassa-systemet ombord orsakade genom att flippa ur totalt under den sista resan. Servern som upprätthåller kassa datorernas system (typ?) bestämde sig för att testa vårt tålamod ordentligt. Kul att växla pengar och sälja en massa bussbiljetter etc. när ingenting fungerar och du är tvungen att börja räkna ut allting i huvudet samtidigt som du i ögonvrån förtvivlat ser hur kön med irriterade kunder bara växer. Fick minsann en ny erfarenhet i bagaget men hoppas det var första och sista gången. Desto roligare var det att träffa min käre vän E i Sthlm under fredagen. Hon gör för tillfället sin praktik i storstaden och pendlar från Gävle där hon huserar med sin pojkvän. Tyvärr hinner vi ses så sällan nuförtiden men alltid när det väl blir av kan dagen knappt bli bättre. Hope to see you soon again girl.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar