onsdag 3 oktober 2012

full booked.

Just nu känns det som om jag låst in mig i min lilla bubbla igen. Det gör jag alltid när det blir stressigt med skolarbeten etc. eftersom jag har en tendens att vilja göra saker och ting perfekt. I nuläget är min kalender full proppad med deadlines vilket gör mig lite mera deprimerad varje gång jag är tvungen att öppna den. Som tur är jag ändå relativt bra på att planera min tid och prioritera det som är viktigt istället för det motsatta. Så jag försöker intala mig själv att jag kommer klara av dessa två jobbiga veckor jag har framför mig, its going to be okey.



 Idag har jag haft en onödig matematik lektion och varit på studiebesök till Svensk-Tyska Handelskammaren med min tyska grupp. Föreläsningen vi fick vara med om tog drygt en timme, men av någon konstig anledning har jag inget minne av vad gubben som stod där framme och babblade ville förmedla. Orden  gick liksom in genom ena örat och ut genom det andra. Es war ein bischen langweilig. Därefter styrde jag kosan mot gymmet. Denna gång blev det magmuskelträning (spinningen igår tog nästan kål på mig). Resten av kvällen har jag spenderat här hemma i form av grupparbete som faktiskt börjar ge resultat. Jag kan se ljuset i tunneln med andra ord. På onsdag ska projektet vara klart och nästa fredag ska det presenteras. Vilket i sin tur betyder att jag inte kommer kunna åka hem till mitt älskade pampas förrän det är gjort. Känns bittert värre med tanke på att jag inte sett pojkvännen på en bra stund och eftersom jag är medveten om att när vi väl ses blir det inte många dagar. Det positiva med att åka hem först nästa fredag är dock det faktumet att jag slipper betala tågbiljetten. Mina parents åker iväg på resa nu inkommande fredag och kommer ner med bilen hit till Helsingfors. Förhoppningsvis lämnar de den i mina händer under den veckan dom är borta, så att jag äntligen skulle kunna sticka iväg till ikea och fylla på lägenheten med lite efterlängtade stuff. Det ända problemet är var fan jag ska hitta en gratis parkeringsplats på ett lagligt ställe här i närheten? Har nämligen ingen lust med några flera böteslappar i år..Planen är sedan att bila norrut tillsammans med dem när dom landat på finsk mark igen och jag haft min obligatoriska presentation. Hur det sen i verkligheten kmr bli är en annan femma. Det är ju trots allt över en vecka tills dess så mycket hinner förändras under den tiden.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar