måndag 29 oktober 2012

dittan och dattan.

Då var det dags igen. Mina måndags-skriverier brukar oftast vara sammanfattningar över helgen som gått och detta inlägg är inget undantag. Min kille anlände som sagt sent på fredag kväll. Min roomie hade också sin pojkvän på besök över veckoslutet, så helt plötsligt hade personantalet fördubblats inom våra väggar. Det blev visserligen mycket mindre levnads-utrymme per person än vad man vant sig vid men annars gick allting helt smärtfritt. Vi spenderade nästan hela lördagen på stan på jakt efter den perfekta vinterjackan åt A. Det slutade med att han tågade ut från peak performance butiken ( jag svansade efter förstås) nöjd och belåten men ordentligt fattigare. Jag slösade mina pengar på ett par nya jeans istället. Väl hemma igen tog vi an oss byggare bob projekt nr. 1, dvs. byggde ihop min byrå som stått inpaketerad sisådär tre veckor utan att någon rört den. Det gick dock smidigt när man har en som förstår sig på hammare och spik. Kökslampan kom också äntligen på plats tack vare mitt sötto. Kvällen tillbringades inomhus i lugn och ro medan pariskunta numero dos var på ute på galilej. Söndagen blev en riktigt slapp dag. När vi slutligen vaknade ur vår dvala och det blev aktuellt att förbereda oss inför hemresan som A hade framför sig samma kväll, var tåget som han vanligtvis brukar åka med förstås fullbokat. Det resulterade i sin tur i att han var tvungen att köpa en biljett till ett tåg som gick två timmar tidigare. höh. En stor besvikelse till en början men till min glädje bestämde han sig efter många om och men för att byta biljetten och åka hem tidigt på måndagen (idag alltså) istället. yei!

Jag slumrade till igen efter att killen tagit sitt pick och pack innan gryningen denna morgon och vilade ut några timmar till innan alarmet åter en gång började pipa. Idag började vi med en ny period i skolan, vilket förstås innebär nya kurser. Jag startade med några timmar spanska. Tänkte plugga det tre kurser i år och förhoppningsvis få goda grundkunskaper som jag kan utveckla inom mitt framtida yrke. Förutom Spanska 1 kommer jag läsa Hotell och konferensprocesser och en kurs som heter Ekonomi styrning inom turismföretag. De två sistnämnda inleds imorgon. Efter spanskan drog jag iväg  till gymmet och avverkade ett effektivt bodypump pass. Glad i hågen över denna fantastiska start på den nya veckan, bestämde jag mig för att ta itu med byggare bob projekt nr.2 senare under kvällen, dvs fixa ihop den stora tv-hyllan jag köpte för tre veckor sen. Det var en utmaning jag aldrig borde ha påbörjat kan jag säga. Det blev så fruktansvärt komplicerat att jag inte ens orkar ta upp storyn i det här inlägget mera. Ni får vänta på morgondagens update om ni vill veta mera om kvällens bravad. Tack för idag. hejs svejs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar