torsdag 9 februari 2012

stressigt värre!

Sitter i tåget som bäst efter många om och men. Kan lungt säga att jag har haft tur i oturen denna gång. Mitt tåg skulle starta halv fyra egentligen och klockan 3 beger jag mig ut från lägenheten till spårvagnen. Befinner mig på andra sidan av vägen när min spårvagn kommer och stannar. Springer som en galen idiot över vägen och glad i hågen hinner jag tänka "yess, shit vilken bra timing" medan jag når fram och trycker på dörrknappen. I samma sekund gasar den jäveln iväg. PRKL. Då var det bara att vänta på nästa ratikka och hoppas på att jag skulle hinna fram i tid med metron från Sörnäs istället. Klockan tickar och kvart över tre rusar jag ner till metron och bönar och ber med hela mitt hjärta att den väntar på mig. Hell no. Precis samma grej återupprepar sig. Jag missar den med två sekunder precis framför min näsa! Oh happy day let´s wait for the next one again. Nästan tårögd kastar jag mig slutligen genom dörrarna ut på perrongen prick halv fyra för att sedan till min stora besvikelse upptäcka att spår nummer 8 is totally empty. Deprimerad till 100% återvänder jag in till tågstaionen, redo att ändra biljetten till nästa avgående tåg mot Kokkola. Gissa om jag blev glad när jag sedan får reda på att mitt tåg är försenat en "kvart"! Kvarten förlängdes till en timme men denna gång orkar jag inte vara förbannad. Nu är jag bara glad att jag snart får komma hem och ladda batterierna ordentligt inför nästa vecka. XX

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar