söndag 26 februari 2012

Årsfesten.

Igår var det då alltså dags för årsfesten vid vasa nation. Såg fram emot det jätte mycket eftersom jag tycker det är skit kul att klä upp sig och leka prinsessa. ;) ehhe. A var dock inte lika entusiastisk men ställde snällt upp och följde med till nationen i förtid till och med, för att jag var tvungen att hjälpa till med bordsdekorationer etc. innan festen drog igång på allvar. Om jag ska vara ärlig kände både jag och A oss ganska lost i början, precis som om vi inte riktigt passade in bland alla andra hedersmedlemmar, nationsaktiva och utomstående gäster. Jag hade dessutom fanbärandet att vara nervös över, men som tur gick allting galant och jag varken svimmade eller snubblade framför alla dom övriga ca 120 personerna. Well done missy! Festkänslan och stämningen blev dock genast bättre när vi fick sätta oss vid borden och sjungandet av snapsvisor blev aktuellt! Lyfter på hatten åt Azra och Vanja som hållit i trådarna för festförberedelserna, det gjorde ni allt bra! När all mat var uppätet, alla glas tomma och underhållningen finito fortsatte man med dans på festvåningen för att sedan förflytta sig upp tillbaka till nationsvåningen på efterfest. Jag och min avec gav dock upp ganska tidigt och tog taxin hem före efterfesten började. Hade en helt trevlig kväll men alltid kan den ju bli bättre. 8) Nya tag nästa år? Det får vi se :)


Fick inga bra bilder med min egna kamera men förhoppningsvis kan jag "stjäla" några av festfotografens pics som så småningom borde läggas upp på Vasa nations hemsida. Tills dess får ni nöja er med dessa foton;




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar