söndag 5 februari 2012

latest news

I torsdags hade jag ju praktikintervju. Det gick helt okej men alltid kunde det ju ha gått bättre. Var fruktansvärt nervös innan men lyckades som tur ändå behålla lugnet under samtalet någorlunda. Kvinnan som intervjuade mig var mycket trevlig och gillade min CV men kunde inte ge besked ännu eftersom hon hade en hel del personer kvar att intervjua samma dag efter mig. Så bara att vänta och se. Egentligen hoppas jag på att få praktisera på ett annat ställe så tror inte jag kommer gråta fast jag inte är den rätta för STS-Kielimatkat. Det jobbet verkade trots allt handla mycket om telefonsamtal med kunder i deras kontor vilket inte egentligen intresserar mig. Att få höra klagomål och ta emot skit från kunder i tre månader utan att få betalt känns en aning lame. Satsar på Silja-Serenade och Viking-Line intervjuerna nästa vecka mer.


Fick även ett överraskande samtal av min käre fotbollstränare hemma i Nedervetil häromdan. Laget ska på träningsläger till Portugal i april. Blev förfrågad här tidigare om jag ville följa med men det kändes lite fel att ta någon annans plats när jag ändå inte har tränat nästan alls med laget i år och inte samlat in pengar för den delen heller. Hursomhaver, deras resa är bokad men nu har tydligen våran lagledare/fysio dragit sig ur och bestämt sig för att inte åka med. Fråga mig inte varför. Därför fick jag erbjudandet att nu ändå följa med och ta hans plats för ynka 300 €. Kriterierna är dock att jag lovar vara med och träna och inte bara chilla på stranden. (damn it) Jag är absolut intresserad men resan kommer ske precis en vecka efter att praktiken börjat. typiskt. Det borde förstås gå att skjuta upp praktiken några veckor men man vill ju inte göra det alldeles för kompicerat heller. Måste bestämma mig senast imorgon. iik. Jag som hatar att göra beslut.



saknar min favvo-sport.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar