tisdag 21 februari 2012

Fastlagstisdag.

Glad fejttisdastisdaan! som vi säger på äkta Nedervetil dialekt 8) Som studerande borde man ju fira denna dag i pulkabacken men laskiaisriehan får nog vänta tills nästa år för min del. Har haft skola och tenskrivning (alkopasset was a piece of cake) idag samt skrivit nästan klart på mitt arbete om matkulturen på Åland. Dessutom har det varit äckligt väder idag + att vi efter många om och men äntligen fick tag i våra gula Hanse Halare på eftermiddagen! Dvs, skulle inte ens ha haft något att ha på mig i backen om jag skulle ha åkt iväg. Rumpan bar eller stanna hemma? Jag stannade hemma. Gissa om vi varit frustrerade. Betalade och beställde halarna i oktober (!) och först nu nästan ett halvår efteråt får vi dem. Funderar på att sy in min för den e fittit stor och märkena måste fås fast förrän man vågar visa sig i den. Vem vill ordna pimp my halare kväll? Anyone? :D








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar