tisdag 7 februari 2012

Awesome!

Today people I have good news! Fick ett efterlängtat samtal idag och nu har jag äntligen fixat mig en praktikplats! Fy fan vad skönt. Har verkligen känt mig frustrerad och orolig över att jag inte skulle hitta nåt i tid. But I DID IT, och arbetsplatsen är ju ändå inte vilken som helst utan kryssningsfartyget Silja Serenade! Kommer jobba på Östersjön mellan Stockholm och Helsingfors på hotellavdelningen. I´m so excited! Det som får mig att känna mig lite extra speciell dessutom, är det faktumet att dom endast valde ut en praktikant i år och det blev just jag. *Happyface* Nu borde jag bara fixa ett hälsointyg från någon sjömanshälsocentral.





Annat roligt som hänt idag är bl.a. att vi haft alkoholprovning i skolan idag. ehhe. Smakat på olika starkspriter som vodka, gin och bacardi samt conjac(stavning?), whiskey, tequila, jaloviina, Aquavit och Anis. Fruktansvärt äckligt men kul med varierande lektioner! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar