onsdag 22 februari 2012

Smaskens

 Dagens tema var våran skärgårdsmeny som vi kommer bjuda på nästa vecka när det är dags för sista drabbningen i restaurang & matprocess : gästmiddagen. Denna gång passade vi på att öva på maträtterna som ska serveras och förstås själva smaka på dem. Blev lika gott som vanligt. Tyvärr blev jag så himla snål att jag mumsade i mig efterrätten innan jag hann ta någon bild! Sorry. Men ska kompensera det nästa vecka, då gör vi ju samma meny igen. Jag kommer ansvara över efterrätten under gästmiddagen, dvs. kommer agera kock tillsammans med ett dussin andra medan de resterande klasskompisarna endera, serverar, är värdinna eller hovmästare. Spännande!


Förrätt:
Malaxlimpa med laxrullader på salladsbädd



Huvudrätt:
Lammstek med jordärtspuré och ugnsbakade rotfrukter


Vegetarisk huvudrätt:
Tofu med jordärtspuré och ugnsbakade grönsaker

Efterrätt:
Vaniljpannacotta med havtornskräm, hallon och havreflarn

Nu ska jag iväg och umgås med klasskompisarna. whoot whoot!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar