måndag 27 augusti 2012

tillbaka till vardagen.

Idag är det alltså måndag. Vilket betyder att sommarlovet är över och det är dags att styra kosan mot Helsingfors igen. Back to school så att säga. Sitter som bäst i tåget, orkade inte bege mig iväg igår kväll med värsta krabbisen så det fick bli tidig väckning istället. Tåget borde vara framme halv 12 och en timme senare borde jag befinna mig vid skolbänken på handelsmatematik. yei. Jätte jobbigt som vanligt att skiljas från A och lämna kvar honom ensam på perrongen. Speciellt när han slår på sin söta valp min och tittar sådär oemotståerligt på mig på samma gång som han ber mig stanna och kramar om mig hårt. Hjärtat blir liksom i kläm. Vill ju ingenting hellre än att vara tillsammans och ha honom nära men samtidigt dras jag till studielivet och storstaden där mitt andra hem och liv väntar. Ser fram emot att träffa alla klasskompisarna igen och bli ordentligt hemmastadd i nya lägenheten som stått tom hela sommaren. Om man bara kunde kombinera allt på något sätt men tyvärr är det inte världens enklaste uppgift. 

Från ett samtalsämne till ett annat, lördagens kräftskiva blev som vanligt en succé. Den växer och växer för varje år och denna gång blev det svårt att få alla att rymma runt bordet på samma gång. Maten var gudomligt god och sällskapet var finemang. Tyvärr fick jag i mig en aning för mycket alkohol-haltiga drycker och slutet blev ganska flummigt för min del. Pojkvännen försvann spårlöst mitt i natten och jag blev strandsatt i Pirskeri. Det blir inte alltid som man tänkt sig eller hur? Lyckligtvis ordnade allting upp sig nästa dag men både A & jag mådde som vi förtjänade


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar