måndag 20 augusti 2012

7 days and that´s it.

Tänka sig, idag är det precis en vecka kvar tills skolan börjar igen. Hann knappt säga hej till sommarlovet innan det var och är förbi. Ganska sorgligt men sant. Är dock väldans redo att fortsätta studielivet även om det känns vemodigt att ännu en sommar har gått till historien. Men först ska en hel del saker uträttas under veckan som är kvar här i Österbotten. Har två dagar kvar på jobbet och under veckoslutet ska veneziaden (= villavaslutning) firas i form av våran fenomenala kräftskiva som denna gång ordnas tredje året i rad med nedervetil gårr porukka. hehe. Två flugor i en smäll med andra ord, and it´s gonna be legendary. 

I fredas besökte jag och A den populära Juthbackamarknaden i Nykarleby. Finlands största loppmarknad så att säga. Som vanligt tusentals människor och otroligt mycket krääsäää men alltid lika kul att stöta på känt folk man inte sett på länge i trängseln. Fyndade inget men lika bra det.


Lördagen ägnades åt chill i solstolen med pojkvännen och fotbollsderby. Matchen slutade 2-2 vilket var en besvikelse för vårt lag men vi gjorde vårt bästa. Nya tag ikväll.






 Efter drabbningen blev det bastukväll @ Coach slottes place. Grillen var varm och volymen på stereon hög. Cykelfärden hem mitt i natten blev minsann ett spännande äventyr. Dum som jag är visste jag inte att min cykel hade lampa. I save the details.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar