onsdag 1 augusti 2012

fire!

Har haft en annorlunda dag på jobbet idag. Grillat glass. Stod i kassan när en av kunderna plötsligt kommer fram till mig och säger att det röker från glassfrysen. I samma sekund märkte jag hur hela butiken hade börjat osa rök. Vid en närmare titt kunde vi konstatera att det var blodigt allvar och inget snedvridet aprilskämt. Det rökte minsann svart rök från frysens fläkt. yaix. Efter några minuter märkte vi att det brann små lågor under hela jävla frysen. Som tur hade min chef inte hunnit åka hem för dagen. Hon agerade snabbt genom att hämta pulversläckaren och kvävde elden. Samtidigt ringde vi brandkåren som var på plats inom några minuter. Alla evakuerades ut från byggnaden och sedan tog brandmännen hand om resten. Frysen kånkades ut och städare tillkallades för att röja upp kaoset som släckaren orsakat. Så nu har jag, för första gången i mitt liv, varit med om en riktig eldsvåda. Action i vardagen så att säga! Hoppades inom mig att vi skulle stänga affären efter händelsen så att jag skulle fått lite xtra ledigt men nejdå. Efter att vi vädrat en bra stund och brandkåren lämnat oss ifred fortsatte vi med försäljningen nästan som om ingenting hade hänt. Erkänner att det hade varit lite kul ifall hela skiten hade brunnit upp. Då skulle vi ju ha fått en sprillans ny butik istället. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar