tisdag 7 augusti 2012

Extemporär weekend.

Mitt veckoslut blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. Inte för att jag hade några stora planer inför helgen heller, men hade iaf inte förberett mig på att jobba. På fredag morgon blev jag kontaktad av hotellchefen som undrade om jag möjligtvis kunde komma som inhoppare en resa nästa dag, dvs. lö-må. Tvekade lite till en början men efter att jag fått måndagens arbetstur i butiken flyttad, kändes det som att jag egentligen inte hade någon vettig orsak att inte tacka ja. Så det blev alltså en spontan arbetsresa, vilket i sin tur betyder xtra inkomst. Kaching! Sånt gillar vi. Nästa morgon hoppade jag på tåget och några timmar senare var jag ombord. Allt gick mycket snabbt när man vant sig vid att göra 8-12 dagars pass. Jag hann liksom precis komma tillbaka in i arbetsrytmen när det sedan blev dags att åka hem. Efter lite härligt umgänge med bästaste J på stan, tågade jag sedan tillbaka norrut och kom hem  på kvällskvisten igår med väskan full av billig vin och sprit samt godis och tobak jag ska langa vidare. wie




Sthlm var forfarande sig lik.


Under dagen hann jag med lite shopping och en skön cykeltur tillsammans med Freda =)


På vägen tillbaka mot Värtahamnen cyklade vi förbi en cirkus. Hälsade på elefanterna och kamelerna. Mäktiga djur. Kändes nästan mer som om vi befann oss någonstans i Afrika än på djurgården.


1 kommentar: