tisdag 14 augusti 2012

hej å håå.

Ber om ursäkt för att jag igen hänger efter med bloggandet. Det är inte lätt när det är svårt. Hursomhelst, har haft ett ganska händelserikt veckoslut bakom mig för omväxlingens skull. Som jag tidigare skrev hade jag lite abstinens på att gå ut i fredas eller något liknande medan pojkvännen hade reunion med sin gamla abi-klass på hästöskatan. Det slutade med att jag och B åkte in till stan och såg den omtalade nya Batman filmen. Hade verkligen inga speciella förväntningar på den, speciellt med tanke på att jag inte ens hade sett dom tidigare filmerna (ups) men i efterhand kan jag inte säga något annat än WOW. 164 minuter har aldrig gått så snabbt som då. Folks, om ni inte har sett den, do it! 


På lördagen fick jag agera snäll storasyster och vara chaufför/smakrådgivare då lillebror skulle inhandla nya kläder och skor inför skolstarten. Tro det eller ej men vi klarade oss igenom processen utan minsta lilla bråk och kom hem med en hel hög av fina plagg och prylar inom loppet av 2 timmar. high five for that bro. På eftermiddagen hoppade vi sedan in i svarta pärlan och körde iväg till esse för att se på damernas division II drabbning mellan Esse IK och IKM. Mycket spännande kamp men det rätta laget kammade hem segern med 2-5. wopidoo! Därefter blev det dags att göra sig i ordning för Ledins spelning. Väl på plats fick vi först njuta av Fredik Furu och Sara Vargas tillsammans med 2500 andra hängivna fans. Kul att få se många kända ansikten i publiken men kön till barerna var inte lika glädjande. Gav upp efter en halvtimme när jag insåg att jag kommit tre meter framåt och att jag knappast skulle hinna få någon dricka innan hela konserten tagit slut. Klockan 22:00 drog huvudartisten fram på scen och festen kom igång på riktigt. Showen var fläckfri och sommarfiilisen bara växte för varje låt Ledin spelade. En helt klart godkänd kväll.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar