torsdag 30 augusti 2012

Dear Diary

Kanske dags att meddela att jag nog kommit fram safe & sound  hit till Helsingfors och de första skoldagarna har avklarats med bravur. Det har bara varit så mycket nu i början att jag varken hunnit eller orkat plita ner text i bloggen. Klassen var sig lik, pretty much the same förutom att 5 styckna fallit bort och två åkt iväg på utbyte. Kurserna jag kommer läsa denna period är följande: Handelsmatte & statistik, IT-tjänsteutveckling, Tyska och Tjänsteutveckling & försäljning. Breddstudierna börjar dock först inkommande vecka. 

Morgondagen blir spännande. Ingen skola överhuvudtaget och äntligen kommer min tvillingsjäl och hälsar på! Kalmar bruden Amy landar strax innan midnatt och jag ska minsann se till att stå vid utgången med öppna armar och vänta på henne även om det är sent. It´s a promise. Om jag bara hade haft material skulle jag pyssla ihop en kärleksfull skylt eller något liknande som en välkomsthälsning men tyvärr är tillgångarna i det här huset inte de bästa för tillfället. Håller som bäst på att smida lite planer istället och fundera ut vad man kunde hitta på under veckoslutet. En sak är säkert, det kommer bli grymt kul oberoende vad vi gör. På tisdag åker hon vidare över till Tallinn på Spa medan jag är tvungen att dra iväg på en kurs. Basic saftey training course rättare sagt. När jag stökat undan den kursen har jag alla säkerhetspappren i skick för att få fortsätta jobba inom Tallink Silja. Köpte bussbiljetten idag, det blir en fruktansvärt tidig morgon. Ska vara på plats i Lojo (?ingemansland?) senast halv 9 in the morning och har ingen aning om hur jag ska hitta från busstationen vidare till Meriturva som stället heter. Ni kan ju önska mig lycka till iaf. Kommer spendera hela tisdagen där samt halva onsdagen innan vi blir transporterade till Åbo och fortsätter skolningen på Europa en kryssning. Känns mycket nervöst eftersom jag inte känner någon annan som är påväg, allt går på finska och jag har hört rykten om att övningarna vi tvingas utföra är rätt krävande. På torsdag kväll borde hela faderullan hoppeligen vara färdig och som det ser ut nu blir det en hemfärd till pampas <3 direkt efteråt. Pojkvännens lillasyster som studerar i Åbo är nämligen påväg norrut med bilen samma kväll och har lovat bärga hem mig. hehe. Väldigt omtänksamt vill jag påpeka!

Har lite bilder jag gärna skulle ladda upp men av någon konstig orsak verkar det vara omöjligt här på romgatan. Datorn vill inte samarbeta så jag e ledsen att det igen blev ett tråkigt inlägg utan bildbevis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar