onsdag 27 februari 2013

London baby!

Wieee! Nu är jag påväg. Startade precis med tåget som ska ta mig till Tammerfors och därifrån blir det busstransport ut till Pirkkala flygplats. Solens solstrålar bländar mig genom fönstret för att tala om för mig att en ny vacker vinterdag är på kommande. Tyvärr tänker jag inte låta mig påverkas av vädret och stanna hemma och njuta av det, för nu är det dags att få lite mer inflytande från den yttre världen och tillfredstsälla resfebern för stunden. Förkylningen hänger nog tills vidare med på min utflykt, men den har som tur blivit till en lindrigare variant. Har packat ner finskt rågbröd eftersom jag hatar det smaklösa vita brödet dom erbjuder i England. Fazers blå ska Sophia få för att jag får bo hos henne i Cambridge. För övrigt är jag rätt nöjd med packandet, max 15 kg får jag checka in och som det ser ut nu borde bagaget vara några kilo under den gränsen. Fluget lyfter 12:35 och borde landa 13:30 lokal tid på Stansted flygplats. Därifrån måste jag sen på egen hand ta tåget till Cambridge var jag slutligen borde bli bemött av min kära host. Så ser planen ut. Håll tummarna flr att den lyckas i praktiken! Xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar