tisdag 19 februari 2013

This is probably going to take some time to read.

Sorry för att det igen varit ett litet uppehåll här på bloggen. Även om jag är uppe med tuppen varje morgon och inte somnar förrän långt över midnatt, har jag ändå inte tillräckligt med tid för att hinna göra alla mina 'måsten'. Skumt. Borde kanske lära mig att inte planera in mer i kalendern än vad jag klarar av. Det måste nog vara min största svaghet, att säga nej till saker och ting.

Lördagens winetasting ceremoni som jag och två av mina klasskompisar medverkade i, gick helt bra. Vi hade dock en synnerligen intressant början på det hela, som kunde ha förstört hela dagen i värsta fall. Vår kära lärare/sommelier hade låst ut sig på gårdsplanen när vi anlände till platsen. Vi skulle alltså hjälpa till under tre av hennes vinkurser nere i en vinkällare, men istället fick vi stå utomhus och frysa. Läraren hann bli ganska panikslagen innan hon till sist lyckades få tag på en person som kunde komma och låsa upp dörren. Tjugo minuter före tillställningen skulle börja. Helt förståeligt att hon flippade ur en aning, eftersom det knappast skulle ha varit särskilt trevligt att dra underhållning åt dom 35 som betalat dyra pengar för att delta i vinprovningen. När vi väl kommit oss på insidan löpte allt fint. Förberedelserna inför den första tillställningen fick vi förstås kämpa lite extra för, mena annars fungerade allt som det skulle. Det är nog inte svårt att hälla upp vin som man skulle tro. Med jämna mellanrum hade vi även paus från jobbet och hann mysa på caféoch gå ut och äta middag tillsammans. Det var en helt okej lördag trots allt.


Hur tråkigt det än låter så ägnades söndagen största delen till att skriva färdig den jobbiga learning rapporten. Thank god, I made it in time. En sak mindre att tänka på. Igår hade jag skype date med Sophia och Emelie, helt sjukt hur vissa kan gå ens smått ledsna och trötta humör till det motsatta genom att bara existera. Har knappt insett det själv men nu är det bara en vecka kvar tills jag reser till London och hälsar på dem! Behöver verkligen en paus från vardagen just nu känner jag.

Idag hade vi möte med Peking-planeringsgruppen. Ser även jätte mycket fram emot den resan. Måste dock försöka hinna förnya mitt pass så fort som möjligt för att överhuvudtaget kunna följa med. Därför kilade jag iväg en snabbis in till stan för att ta passfoto, efter att kvällens matlagningskurs var över. Var tvungen och ta dem i färg, vilket fick mig att se ännu hemskare ut på bilderna än jag hade förväntat mig. Usch. Huvudsaken att det blev fixat iaf. Nu borde jag bara ännu ta mig till själva polisstationen och få resten av faderullan överstökat. Undrar dock om man får riva ut lite sidor från det gamla passet? Skulle ju vilja ha kvar stämplena jag fått från Australien, Vietnam och Malaysia etc. Löjligt kanske men det skiter jag i! Tror jag kmr göra det oberoende av vad tanten bakom betjäningsdisken kommer hota mig med. Så det så. Tänkte ännu visa er några bilder från hotellet vi bokat i Peking. The Capital Hotel. Fancy shit.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar