fredag 22 februari 2013

Friday afternoon.

Onsdag kväll tog jag tåget upp till Österbotten igen. Skönt att varva ner från storstadslivet emellanåt. Sitter som bäst och jobbar med Nådendals turismstrategi som ska analyseras i samband med ett inlämningsarbete i kursen Destination Management. Inte kul att tvingas förstå och översätta från finska till engelska när de ursprungliga meningarna går ut över 6-7 rader och de enskilda orden är så långa att tungan i käften trasslar ihop sig. urk. Är dock på slutrakan med analysen, vilket ändå är till en viss tröst. Vädret är toppen på utomhus, så högst antagligen ska jag dra mig ut på en promenad eller löprunda så småningom. Majoriteten av mina familje-medlemmar åker till vår stuga i Lappland idag för att fira sportlov så huset står nästan tomt över helgen. Har själv inte varit till Vuokatti på flera år, men i mars ska jag äntligen dit på en förlängd weekend tillsammans med pojkvännen och ett annat par vi känner. Skoj!

London närmar sig med stormsteg. Har nu köpt tågbiljetten till Tammerfors och nu återstår det att växla lite pengar till pund och packa när jag kommit tillbaka till Helsingfors. Vi spekulerade med tjejerna att eventuellt boka en natt inne i London city fredag-lördag, för att slippa pendla en massa från Cambridge och Brighton. Jag är ju ganska turistig av mig och skulle gärna vilja hinna se lite typiska sevärdheter och uppleva den riktiga London känslan medan jag är där, men tänker inte planera in för mycket. Då blir man bara besviken ifall det är något man hamnar lämna bort och även om jag gillar att förutspå saker och ting, håller jag med om att det oftast ändå blir bäst när man improviserar och tar det som det kommer.  
London.


Brighton.
Cambridge.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar