tisdag 12 februari 2013

Laskiainen.

Jobb intervjun igår gick väl relativt bra. Bättre kunde de förstås ha gått men kan ju inte förvänta mig heller att det skulle gå lika bra på det finska språket som om jag skulle fått "marknadsföra" mig själv på mitt modersmål. Arbetet som det är frågan om erbjuds av Strömma Finland Oy som för tillfället letar efter säsongs arbetare. Har sökt till Sales Expert positionen fast jag egentligen inte är 100 procentigt intresserad av jobbet. Det är en plan B så att säga. Väntar dock på besked om jag kom vidare till gruppintervjun, för det skadar ju aldrig att se hur långt man kan ta sig. Bra övning inför framtida arbetsansökningar dessutom.

Fastlagstisdagen börjar lida mot sitt slut. De flesta har ju tillbringat dagen i pulkabacken men inte denna tös. Har inte ens ätit nån fastlagsbulle. Skolan har som vanligt upptagit det mesta av tiden och dåligt väder har det också varit. Vin provsmakning har jag istället fått nöja mig med och för att inte tala om en gudomligt god middag på restaurangen Zetor, i hjärtat av Helsingfors. Hade med andra ord ingen matlagning idag, eftersom lektionstimmarna utgjordes av detta studiebesök. Tänker jag efter är vi nog egentligen ganska lyckligt lottade som "måste" gå ut o äta på skoltid. Lättförtjänta studiepoäng kan man säga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar