onsdag 6 mars 2013

Alles gut!

Tjohoo! Jo jag lever och mår även om jag inte hört av mig förrän nu sedan jag kom hem från London.  Har bara haft fullt upp med att ta igen det jag missat i skolan under mina underbara dagar i England. Blev liksom inkastad tillbaka till studielivet innan jag ens fattade att jag var hemma på finländsk mark igen. Startade min hemfärd under natten till måndag med taxi till Cambridge tågstation sen tåg till Stansted flygplats, flyg till Pirkkala, buss till Tammerfors centrum, tåg igen med Helsingfors som destination och avslutade hela faderullan med ännu en busstur till majstranden. Detta tog sisådär 15 timmar, halv fem på kvällen stegade jag in genom lägenhets dörren. Snacka om trötthet liksom. Dagen därpå, dvs. igår hade jag muntlig presentation i destination management kursen, tent i vinkursen samt matlagningen i Prakticum som upptog min tid. Ingen tid för återhämtning här inte. Ska göra ett ordentligt inlägg mer ingående om resan alldeles strax (läs inom snar framtid) men tills dess får ni nöja er med bilder från gårdagens australiensiska meny. Bon apetit!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar