söndag 13 januari 2013

What a wonderful weekend.

Nu har A åkt hem igen och lägenheten känns väldigt tom och tyst utan honom. Tiden bara rinner iväg varje gång jag har honom här på besök. Wonder why? Den efterlängtade kryssningen gick hur bra som helst och vi hade det så trevligt så! Jag hälsade på många arbetskompisar och visade A omkring på båten på bästa sätt. Det roligaste var att vi egentligen skulle ha övernattat i en liten B-hytt men när min kollega fick reda på det blev vi utan tvekan uppgraderade till en deluxe-hytt utan extra kostnad. Inte tackar man nej till en dubbelt större och bättre säng, havsutsikt från elfte våningen, tv och ett litet kylskåp fyllt med drycker inte! Kvällen präglades av tax-free shopping, à la carte middag och entertaining på hög nivå i form av ett flertal olika shower och uppträdanden ombord. Följande dag spenderades som förväntat ute längs gatorna i Stockholm. Staden var sig lik men jag föredrar den om sommarn förstås. Jag själv var inte egentligen på jakt efter något speciellt men alltid är det lika kul att se vad grannlandets huvudstad har att erbjuda mode freaks like me. A behövde nya jeans men det han mest fokuserade på var att hitta Burger King. Typiskt honom. Efter flera timmars promenerande hit och dit fann vi till slut både hamburgare stället och nya byxor till killen. När han blev nöjd blev jag nöjd och vi kunde glada i hågen lämna de centrala kvarteren bakom oss och ta oss tillbaka till terminalen. Den andra kvällen ombord såg rätt likadan ut som den första men det var riktigt mysigt och lyxigt att inte behöva tänka på jobbet för en gångs skull. Efter en ordentlig skönhetssömn skymtade Helsingfors redan framför oss och det var bara att säga tack och adjö för denna gång. På återseende kära Serenade.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar