tisdag 22 januari 2013

Smaskens.

Har mycket att tänka på och sysselsätta hjärnan med för tillfället. Vet inte riktigt vad jag ska börja att ta itu med men det är ju inte första gången jag har denna smått ångestfyllda känsla. Har tagit mig igenom stressiga perioder i mitt liv förut, så månne det inte ordnar upp sig så småningom även denna gång. Haft två mycket intensiva och långa skoldagar hittills under den här veckan och fortsätter i samma stil imorgon. Därefter tar jag min lilla röda kappsäck igen och pyser norrut över helgen. Har inte varit hemma sen i början av januari ( very long time for me) så det är nog dags för en återvisit för att se hur dom klarar sig utan mig där hemma.

Idag hade vi btw matlagningskursen för andra gången. Måste nog för en gångs skull skryta lite och påpeka hur otroligt goda och lyxiga maträtter vi gång på gång får njuta av - gratis. Dagens agenda var att fixa till en sittande tre rätters meny. Första gången hade vi buffé meny och nästa gång blir det cocktail party. Synd att alla kalorierna jag försöker svetta på bort på gymmet kommer tillbaka lika snabbt varje tisdag eftermiddag. Hehe. Men varför skulle man inte tacka ja till gourmé mat som den annars så skrangliga studie-ekonomin inte tillåter. Nää just det!

Förrätt: crabcakes & tomat-mangosalsa med hemgjorda semlor


Huvudrätt: Lamm bbq (/glace surf & turf) med sötpotatis, zucchini och örtsås


Efterrätt: Stekt ananas med svartpepparglass och lönnsirap
Glömde ta bild när snålheten tog över..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar