måndag 7 januari 2013

7:de Januari.

Då var det måndag igen då. Det ljuva jullovet är numera ett minne blott och jag har dragit på mig en seg förkylning.. Igår kväll kom jag tillbaka till Helsingfors igen efter tre sköna veckor uppe i pampas. Blev rätt överraskad när jag steg ur tåget och märkte att snödrivorna inte längre fanns kvar i huvudstaden. Tydligen har det regnat ända sedan nyåret vilket gör det helt förståeligt att det inte ser så vintrigt ut mera. Jag hade dock inget emot det igår kväll när jag skulle dra hem min proppfulla resväska som vägde minst 35 kilo. Finns inget värre än att släpa den i lös snö kan jag säga! Det är testad sak. Nu är den iaf uppackad och första skoldagen för år 2013 är avklarad. Idag hade jag spanska på förmiddagen och tyska på eftermiddagen. Förutom dessa kurser kommer jag även läsa Elektroniska affärer, Destination management och Restaurang & Matprocesser 2 den här perioden. Imorgon får vi med andra ord börja stå i köket igen! Kockkläderna är fixade och jag är väldigt sugen på winetasting etc. Ska försöka få bilder därifrån så som jag gjorde ifjol men lovar inget.

På torsdag kväll kommer min kille hit på besök. Det är rätt länge sen han sist var här så det ser jag fram emot. Fick ett presentkort via jobbet som måste användas inom denna månad så jag bokade en kryssning åt oss till Stockholm fre-sö. Det kommer bli xtra kul eftersom vi åker med fartyget Silja Serenade där jag vanligtvis arbetar. Får säkert se många kända ansikten men känner på mig att det kommer vara ganska konstigt att gå omkring där som passagerare när man annars alltid är bunden till arbetsuppgifterna ombord. Men månne man inte kan vänja sig med det också.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar