torsdag 31 januari 2013

Always in a hurry.


Har tidigare i veckan flera gånger tänkt sätta mig ner och plita ner några meningar men har helt enkelt inte haft tid. Nu däremot kliar det såpass mycket i fingrarna att jag bara måste skriva av mig lite. Vet inte om detta alls intresserar er mina kära läsare men tänkte uppdatera lite vad som hänt under dom senaste dagarna. 

I tisdags hade vi som sagt vinkurs och matlagningen i skolan. Att lukta och smaka på viner är fortfarande inte min starka sida, helt ärligt sagt suger jag på att låtsas vara sommelier men det är iaf kul att göra någonting annat än höra på tråkiga föreläsningar för en gångs skull. Direkt efteråt fortsatte vi med att förbereda och framställa en cocktailbuffe' i storköket. Vi gjorde 14 (!) olika saker som vi sedan dukade upp på dom finaste brickorna vi hittade. Vad fanns på menyn? Här kmr en bild och en uppräkning av godsakerna:


Bloody Mary shots, Auraost pepparkakor, Sushiris på gurka, Svampsallad med potatis, Wasabigravadlax amusesked, Skagen toast, Gubbröra sked, Röktlax på malaxlimpa, Rökt ren rieska, Chilikyckling stickor, Brödstickor, Skumkarameller, Cocosbollar.

Nästa gång är det min grupps tur att presentera vår egna meny vars tema är New York Cocktail Party. It´s going to be legendary!

För övrigt har jag tränat stenhårt på gymmet hela veckan, träffat Karolina igår kväll, haft en lunchdate med bästaste Silina, sprungit på stan och letat efter björnborg kalsonger till brorsan och en pippi tröja till pojkvännen, kämpat med skoluppgifter och en massa annat smått och gott som fått pulsen på högvarv. Dessutom har jag bokat biljetter till London! Två av mina tjej kompisar som jag träffade i Sydney är på utbyte där denna höst, i Brighton respektive Cambridge. Så tänkte passa på och åka dit för att slå två flugor i en smäll, dvs. ha reunion med dem samt uppleva England som jag tidigare inte har sett från någon annan synvinkel än det man upplever på flygplatsen. Att flyga med Ryanair kommer också bli en ny upplevelse men flygbiljetterna var iaf billiga. Åker iväg sista veckan i februari och kommer stanna fem nätter. Gratis boende har jag tack vare Sophia i Cambridge. Halleluja!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar