torsdag 17 januari 2013

Feeling alive again.

Idag har jag varit hos frisören. Utväxten såg inte bra ut och håret mådde inte bra av slitaget som permanenteringen orsakade. Min klasskompis tipsade mig om en hårsalong som precis slagit upp dörrarna och eftersom hon kände tjejen som håller i trådarna för stället, fick jag bokat in en tid lätt som en plätt. Tack Alexia! Salongen var hur mysig som helst, även om den fortfarande var halvfärdig. Heidi, som frisörskan hette, var urgullig och förvandlade mitt hår till någonting jag aldrig tidigare varit med om. Nu vågar jag se mig i spegeln igen! Lockarna är nog fortfarande kvar, men jag tror jag gillar mitt hår rakt bättre trots allt. Vilken tur att det finns plattång. Fick dock betala skjortan av mig nästan men det var det värt. Efteråt mötte jag upp Charlotta på stan och avnjöt en mycket välgjord cappuccino. Därefter blev det träning för att rensa mina tankar lite. Bästa terapin må jag säga. Imorgon är det dags för den efterlängtade resemässan. Återigen är det obligatorisk för oss blivande restonomer att besöka mässcentret och jag kommer även detta år delta i seminariet på förmiddagen. Kommer bli mycket intressant och hoppas på att knyta lite nya kontakter samt höja resfebern lite. 



Under veckoslutet får jag besök av min kära vän Elin från de österbottniska slätterna. Rätt länge sen sist, så det ser vi fram emot. Saknar dock kärleken rätt mycket just nu, men får försöka hålla mig tills nästa vecka innan vi ses igen. Puss och kram xoxo.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar