fredag 4 januari 2013

Årets första inlägg.

Min aktivitet här på bloggen har varit under all kritik den senaste tiden men hoppas ni trots allt fortfarande orkar kika in nu som då även om inläggen ibland uteblir. Nu är vi tillbaka i vardagen efter en massa firande hit och dit. Julen den kom snabbt och var förbi ännu snabbare. Jag känner mig väldigt smickrad över alla fina julklappar som jag fick. Visste inte att jag varit såhär snäll under det gångna året men man tackar man tackar. Ipaden som jag i skrivande stund fingrar på fick jag av Andreas, vilket jag är super tacksam över. Nu behöver jag inte längre dra fram den klumpiga datorn under mina x-antal tågresor jag avverkar i året när jag har tråkigt, min nya rosa vän är betydligt mera behändigare.


Fredagen den 28:de december åkte vi iväg norrut på vinter semester. Rättare sagt Ruka där pojkvännens familj har en liten mysig stuga. Där spenderade vi nyåret, bland mycket snö och tusentals ryssar. Först hade vi det svinkallt ute, den dagen spenderade vi mest inomhus framför tv;n och brasan men sen blev vädret plötsligt märkvärdigt varmare och vi vågade oss ut i slalombackarna. Hade inte stått på brädan på nästan ett år vilket fick mig att bli lite orolig över om jag skulle klara av att hålla balansen mera, men det gick finfint! Det nya året tog vi emot i pisten där man arrangerat ett hejdundrande fyrverkeri kalas. I och med att det blev 2013 innebar det också att min käre pojkvän blev ett år äldre. Det är svårt att glömma hans födelsedag när det är den första dagen på året. Nu är han redan 25, gammal gubbe snart ju ;) Följande dag åkte vi hem från Lappland och sen dess har det som sagt inte hänt särskilt mycket nämnvärt. Har träffat kompisar, börjat träna igen och annars bara tagit det lugnt. Insåg häromdagen att jullovet snart är slut och att jag så småningom borde börja packa väskan igen. Helsinki calling. På söndag tågar jag ner och inleder period 3 på måndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar