tisdag 25 september 2012

some of my plans.

Idag hade vi ett info tillfälle i skolan om praktik utomlands och utbyte. Jag blev genast eld och lågor. Kommer inte ihåg om jag berättat det här tidigare, men jag var egentligen på väg på utbyte redan i år men valde slutligen ändå att skjuta upp det av personliga skäl. Det blir troligtvis av först nästa höst om allting går som planerat. Inspirerad blev man iaf efter dagens föreläsningar och diskussioner. Vart det bär har jag ingen aning om än men det lutar mot Salzburg i Österrike eller Canada
Tiden utvisar hur det blir.

torsdag tänker jag btw göra come back ombord på Serenade :) Efter att jag slutförde BST-kursen har jobb-erbjudanden kommit på löpande band, men när man studerar på heltid är det inte det lättaste att få turerna att passa in i schemat. Är personligen väldigt dålig på att säga nej men tur att man har en chef som förstår situationen. Dessa två kryssningar jag kommer göra från torsdag till måndag kunde jag däremot tacka och ta emot eftersom jag har torsdag och fredag ledig och jag för en gångs skull fick förfrågan i god tid på förhand. Vanligtvis ringer dom upp mig dagen innan och frågar om jag kan hoppa in. Fatta vad roligt liksom om man precis tågat upp till Österbotten och förväntat sig en avkopplande helg när dom hör av sig och behöver inhoppare. Hur som haver, ser fram emot att förtjäna lite pengar igen. Två resor är helt lagom om ni frågar mig. Synd bara att man har matteprov samma dag man kommer hem. När ska jag hinna läsa? Har en vag känsla av att det garanterat blir underkänt ifall jag inte hinner gå igenom materialet. Det som vi håller på med i kursen som bäst är nämligen ett h e l v e t e. Fattar noll och läraren underlättar inte direkt saken genom att hela tiden gå vidare med en massa annat obegripligt skit. 
Längtar tills kursen är över ! 



(Dags att gå och lägga sig innan ytterligare fula ord slinker ur munnen på mig)
Auf Wiedersehen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar