måndag 17 september 2012

Redo att höja pulsen.

En ny vecka med nya möjligheter. Återigen en måndag rättare sagt. Dagen som nollar det som varit och farit samt utgör den perfekta tidpunkten för en omstart. (Någon annan som känner igen sig?) Har med andra ord bestämt mig för att ta tag i mitt välmående igen för femtioelfte gången och se till att börja leva lite hälsosammare. Efter helgens kalasande och en aning krassliga tillstånd var det minsann på tiden att jag idag lyckades dra mig själv ut på en ordentlig löprunda denna höstaktiga eftermiddag. Största anledningen till att motivationen återvänt är min sprillans nya pulsklocka (wiee) som jag fick till födelsedags present av kärleken. Känner mig sjukt taggad att komma i form tack vare den. En annan grej som jag troligtvis kmr fixa imorgon är gymkort motivus. Min kära vän S som jobbar där har lagt till mig på kompis-listan, vilket innebär att jag får medlemskapet för -50% och -25% rabatt på det som jag laddar upp på kortet. A w e s o m e! Det krångliga är ju bara att ta sig an tid till att röra på sig samtidigt som man har skola upp över öronen. Men det borde väl inte vara någon omöjlighet bara jag tar fram min beslutsamhet och kämparglöd. hehe. Om allt går bra kanske jag klarar mitt löfte till månadens slut iaf, men det återstår att se. Upp till bevis!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar