måndag 9 december 2013

Taking my breath away.

I söndags blev det snowboarding igen! En tjeckisk tjej jag känner utlånade sin bräda till mig så jag inte behövde hyra, vilket var supersnällt. Denna gång åkte vi till Flachau istället, vilket visade sig vara tusen gånger bättre än Planai. Området var himla stort, man kunde förflytta sig mellan olika berg eftersom dom varit innovativa och sammanbundit skidorterna med en lång linbana som tar ca 100 personer åt gången över den djupa dalen som ligger där emellan. Coolt. Vi spenderade bokstavligen hela dagen i pisterna, anlände 9-tiden på morgonen och åkte därifrån 17-tiden. Kommer nog aldrig bli van med att vistas uppe på 2000 meters höjd, men en sak är säkert, jag kommer verkligen sakna dessa otroliga höjdskillnader när jag är tillbaka i plattlandet Finland. Feels like I´m living in a fairytale.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar